Archiwum

Spotkanie Zarządu PKP CARGO S.A ze Związkami Zawodowymi.

W dniu 10 czerwca br. przy ul. Grójeckiej w Warszawie odbyło się spotkanie Zarządu PKP CARGO S.A ze Związkami Zawodowymi.
Spotkanie poprowadził Ireneusz Wasilewski Członek Zarządu ds. Pracowniczych, który przedstawił wyniki finansowe za I kwartał oraz przewozowe za okres od stycznia do maja br. Z przedstawionych danych wynika, że masa przewieziona przez PKP CARGO w maju była o jedną czwartą większa niż rok wcześniej (7,88 mln ton), ale również o 3,1 proc. większa niż zakładał plan na ten miesiąc, a także o 1,7 proc. większa niż w kwietniu. Natomiast praca przewozowa w maju wyniosła 2,75 mld ntkm, czyli 22,5% w stosunku do roku 2009. Wyniki byłyby lepsze, gdyby nie powódź, która znacząco zakłóciła przewozy na południu Polski, szczególnie w regionie Śląska i Małopolski, tylko w ciągu pierwszych dwóch dni utrudnień spowodowanych klęską powodzi unieruchomionych zostało kilkadziesiąt pociągów należących do PKP CARGO, Spółka nie była w stanie podstawić na czas części wagonów, a spora część pociągów pokonywała trasy okrężnie.

Po pięciu miesiącach 2010 roku przewozy PKP CARGO wyniosły 44,78 mln ton, w porównaniu do 36,79 mln ton rok wcześniej (wzrost o 21,7 proc.).
Praca przewozowa po pięciu miesiącach wyniosła 12,03 mld ntkm, o 21,7 proc. więcej niż przed rokiem. W strukturze przewozów PKP CARGO w okresie styczeń – maj najszybciej rosły przewozy rud i pirytów (wzrost o niemal 136 proc., do 1,49 mln ton), koksu i węgla brunatnego (wzrost o 99 proc., do 3,33 mln ton), drewna i wyrobów (wzrost o prawie 55 proc., do 1,49 mln ton) i nawozów sztucznych (wzrost o niemal 49 proc. do 1,16 mln ton).

Rosły również przewozy ropy naftowej i jej przetworów, metali i wyrobów, kamienia, żwiru i wapna, a także węgla kamiennego, który nadal pozostaje najważniejszą grupą towarową przewożoną przez PKP CARGO, z udziałem na poziomie 46,8 proc.

Wojciech Balczun Prezes Zarządu PKP CARGO S.A. również biorący udział w spotkaniu poinformował, że dzięki wysiłkowi restrukturyzacyjnemu podjętemu przez PKP CARGO w latach 2008-2009 i nadal podejmowanemu w ramach Programu Naprawczego Spółki na 2010 rok, zarząd firmy, prognozuje osiągnięcie już w tym roku 40 mln zł zysku operacyjnego . W 2011 roku zysk ten jest planowany na poziomie 150 mln zł, a w roku 2015: 250-300 mln zł. Problemem który może zniweczyć te plany okazuje się nowy cennik PLK dostępu do infrastruktury. Jako Spółka nie możemy się zgodzić na przejadanie naszych i tak jeszcze małych zysków przez takie działania PLK. Planowana podwyżka stawek dostępu do infrastruktury zwiększyła nasze koszty o ponad 100 mln zł rocznie, co nie pozostanie bez znaczenia dla odradzającego się CARGO.
W związku z korzystnymi prognozami finansowymi, wszystkie centrale związkowe, biorące udział w spotkaniu podtrzymały wspólne żądanie podwyżek systemowych z dnia 15 kwietnia 2009r.

Sporządziła:
Anna Smyrak
 

« powrót drukuj powiadom znajomego